Categorized | Vijesti

Tags : ,

Potpora Radničke borbe Zagreb Prideu

Nasuprot ovim pokušajima okretanja jednog dijela naroda protiv drugog moramo više neko ikada ranije istaknuti principe solidarnosti i zajedništva u borbi za ostvarivanje naših prava. Radnički, studentski i LGBT pokret imaju svaki svoje specifične probleme, te u skladu s time moraju posjedovati i određenu vlastitu autonomiju. Međutim, samo stvaranjem zajedničkog fronta i savezništva, sukobljavanjem sa zajedničkim neprijateljima, te aktivnom suradnjom možemo ostvariti zajedničke ciljeve. LGBT pokret nije i ne može biti niti politički niti klasno indiferentan. U stvarnome životu istinski potlačen pripadnik LGBT populacije nije onaj tko je krupni industrijalac, već radnik ili radnica koji je dvostruko ili trostruko potlačen – kao radnik, kao neheteroseksualac i kao žena, te koji na temelju svoje pripadnosti trpi dodatna ponižavanja na poslu ili pravo na isti ne može niti ostvariti…

Radnička borba, kao i ranijih godina, iskazuje bezuvjetnu potporu ovogodišnjem Zagreb Prideu i izražava solidarnost sa borbom za prava svih neheteroseksualnih skupina.

Jedan od ključnih i neizostavnih momenata čovjekove emancipacije predstavlja i cilj LGBT pokreta – ostvarivanje slobodnih emotivnih i seksualnih odnosa između pojedinaca istoga ili suprotnog spola, utemeljenih na ljubavi i ravnopravnosti, te oslobođenih bilo kakvih ograničenja osim uzajamnog pristanka onih koji u njima sudjeluju. Smatramo da je nužna pretpostavka potpunog ostvarivanja ovoga cilja ukidanje postojećeg kapitalističkog sustava utemeljenog na principima povećanja profita i eksploatacije radne većine. Jer, potpuno oslobođenje čovjekovog emotivnog i seksualnog života je nemoguće u uvjetima u kojima je sam pojedinac potlačen i otuđen, gdje slobodu ljubavi ograničavaju ekonomski principi i ogromne klasne razlike, te gdje je budućnost većine nesigurna, a osnovno pravo na rad uskraćeno.Štoviše, upravo je patrijarhat, bilo da se pojavljuje u prikrivenim ili otvorenim oblicima, sustav koji potlačivanjem žena i svih neheteroseksualnih skupina omogućuje bolje uvjete za stvaranje profita i ostvarivanje interesa kapitala.

U interesu je kapitala i političke elite da nas što je moguće više podjele, razjedine i okrenu jedne protiv drugih – jedan narod protiv drugoga, radnike protiv studenata, radnike privatnog sektora protiv radnika državnog sektora, heteroseksualce protiv homoseksualaca, lezbijki, biseksualaca i transseksualaca…Reakcionarne, fašističke i desničarske stranke i organizacije, kao i katolička Crkva, svojim političkim djelovanjem i po ovom pitanju rade u interesu kapitala s kojim se i inače nalaze u sprezi. Značajni ispadi homofobije, koji su nedavno kulminirali nasiljem u Splitu, u konačnici su upravo rezultat navedenoga, a ne naprosto urođenog primitivizma svojstvenog jednom dijelu populacije. Neprekidnom propagandom, koja se nerijetko pojavljuje u veoma suptilnim oblicima, nezadovoljstvo i bijes jednog dijela stanovništva Splita u skladu je s ovom logikom okrenuto prema sudionicima LGBT pokreta, umjesto prema onima koji su zaista krivi za probleme društva. Naravno, kako Kerumu, tako i vladi Jadranke Kosor, kao i raznim Todorićima, daleko više odgovara da kamenje leti prema glavama pedera i lezbijski, nego po njihovim vlastitim glavama, pri čemu bi se nezadovoljstvo moglo razviti i u opravdane zahtjeve za eksproprijacijom njihove imovine stečene izrabljivanjem radnika, te oduzimanjem njihove političke moći.

Nasuprot ovim pokušajima okretanja jednog dijela naroda protiv drugog moramo više neko ikada ranije istaknuti principe solidarnosti i zajedništva u borbi za ostvarivanje naših prava. Radnički, studentski i LGBT pokret imaju svaki svoje specifične probleme, te u skladu s time moraju posjedovati i određenu vlastitu autonomiju. Međutim, samo stvaranjem zajedničkog fronta i savezništva, sukobljavanjem sa zajedničkim neprijateljima, te aktivnom suradnjom možemo ostvariti zajedničke ciljeve. LGBT pokret nije i ne može biti niti politički niti klasno indiferentan. U stvarnome životu istinski potlačen pripadnik LGBT populacije nije onaj tko je krupni industrijalac, već radnik ili radnica koji je dvostruko ili trostruko potlačen – kao radnik, kao neheteroseksualac i kao žena, te koji na temelju svoje pripadnosti trpi dodatna ponižavanja na poslu ili pravo na isti ne može niti ostvariti.

Prije svega je potrebno da princip solidarnosti ne ostane šuplja fraza, već da se potvrdi u praksi. U skladu s time smatramo potrebnim da se, daleko više nego do sada, LGBT aktivisti i sudionici Zg Pridea (ne samo kao pojedinci, već i kolektivno) aktivno, javno i odlučno uključe u socijalni pokret – u pomaganje i iskazivanje solidarnosti sa konkretnim borbama radnika (posebno prosvjedima i štrajkovima), u potencijalne prosvjede protiv Vlade i njezine neoliberalne politike u budućnosti, borbu protiv privatizacije strateških resursa, pomaganje studentskom pokretu u borbi za besplatno školstvo i sve slične aktivnosti. Upravo je to najbolji način da se rasprše predrasude i stereotipi prema LGBT zajednici kod onih koji ih još uvijek imaju, učvrsti savezništvo između svih potlačenih, te fašistima i onima koji pozivaju na mržnju oduzme svaka mogućnost utjecaja u budućnosti.

Izvršni komitet Radničke borbe

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 5.0/5 (4 votes cast)
Potpora Radničke borbe Zagreb Prideu, 5.0 out of 5 based on 4 ratings

7 Komentari za ovaj post

  1. Prol Kaže:

    Nažalost, od onoga navedenom u zadnjem odlomku gotovo sigurno neće biti ništa. Liberali koji vode prajd priču bi na to najvjerojatnije odgovorili kako ne mogu i ne žele kao organizacija ulaziti u ta pitanja koja nisu vezana uz LGBT prava i kako oni moraju biti otvoreni prema svim opcijama, okupljati sve bez obzira na razlike i bla, bla, bla – ostala postmoderno-liberalna sranja. Drugim riječima – kako žele biti “politički i klasno indiferentni”. To u praksi znači podupirati sadašnju situaciju i boriti se samo za jedno specifično pitanje koje je daleko od toga da bude najvažnije. Jučer se vidjelo kako je prajd, na oduševljenje svojih organizitora, potonuo u potpuni mainstream u okviru sistema koji služi kako bi se pokazala “zrelost” za EU, razvijene demokratske tradicije Lijepe naše i slične propagandističke pizdarije. Ne zna se što je bilo odvratnije – od čitanja pisma Josipovića do proglašenja Pusićke homofrendom. Samo klečanje na koljenima i uvlačenje u šupak establišmentu i buržujima…

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  2. yvesz Kaže:

    Ovakvo iskazivanje podrške manifestaciji jednog dijela liberalne elite koja na ovaj način i simbolički demonstrira svoju društvenu moć može se nazvati samo liberalističkim renegatstvom.
    A vjerovati da se ti tipovi na ovaj način bore za ostvarenje svojih “ljudskih prava” mogu samo idioti.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  3. Prol Kaže:

    ne razumijem ovaj komentar. ja sam kritizirao organizatore Pridea, no nikako Pride i same zahtjeve koji se tamo iskazuju. No što znači ovo gore? Da su svi pederi i lezbijke liberalna elita? A za što se jebem mu bore ako ne za svoja prava?
    Zar cura s curom/dečko s dečkom mogu slobodno prošetati po gradu, transići slobodno dolaziti na posao, ne trpiti diskriminaciju na svakom koraku?
    Čini mi se da ovaj komentar pokazuje stanovitu vezu s nekim ranijim komentarima vezanim uz dolazak Pape? Radi li se o inspiraciji učenjem katoličke crkve o seksualnosti?

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  4. yvesz Kaže:

    Pa ako je neka “marginalna skupina” u medijima toliko eksponirana i ako se toliki politički akteri, domaći i strani brinu o njezinim pravima, onda očito ima značajnu društvenu moć. Zašto se nitko od njih ne brine o pravima hrvatskih radnika?
    Zar nitko ne primjećuje taj nesrazmjer između zalaganja za prava najširih narodnih masa kojima je ugroženo čak i pravo na golu egzistenciju i prava jedne marginalne skupine koja su joj zajamčena i zakonski (antidiskriminacijski zakon), a o kojima, usput budi rečeno, prije dvadesetak godina nitko živ nije imao pojma.
    Što se tiče moje “inspiracije” – ona nema veze sa učenjem Katoličke crkve o seksualnosti, jer bit ove priče nije u dotičnom fenomenu, već u interesima određenih posjednika moći na globalnoj sceni (priča o seksualnosti dolazi tek kasnije). A ako su na ovom siteu ljudi prozivaju i diskriminiraju zbog svojih vjerskih uvjerenja, tim bolje, eto još jednog argumenta u prilog mojih tvrdnji.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  5. Rb-ovac Kaže:

    yvesz
    ako je netko tko čita ovaj site upitao da li tvoja inspiracija za stavove proizlazi iz učenja crkve, dakle ne ni za sama vjerska uvjerenja, onda se na temelju toga ne može reći da se ” na ovom siteu ljudi prozivaju i diskriminiraju zbog svojih vjerskih uvjerenja”.

    Zahtjeve lgbt ljudi sistem može puno lakše apsoribirati, uostalom kao i zahtjeve za emancipacijom žena, nego zahtjeve koje postavlja radnička klasa. Stoga je za sistem od koristi da svu pažnju nastoji skrenuti na probleme koji ga manje eksplicitno ugrožavaju. No, navedeno ne dovodi u pitanje postojanje diskriminacije, kako žena tako i lgbt pojedinaca i potrebu potpore njihovoj borbi za emancipaciju. Vjerovati suprotno zapravo znači konzervativno – tradicionalističko renegatstvo.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  6. yvesz Kaže:

    Ja sam o ovoj temi već pisao na adresu RB, pa bi vam (ako gledate svoju elektroničku poštu) moje viđenje manifestacije o kojoj je ovdje riječ i svega uz nju vezanog, trebalo biti poznato. Kad me netko uspije uvjeriti da je to viđenje pogrešno, onda ću odustati od svog konzervativno-tradicionalističkog renegatstva.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  7. Prol Kaže:

    a što je s nama koji nismo imali priliku to čitati? Besmislena rasprava uz razbacivanje frazama, bez argmenata

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)

Leave a Reply

Advertise Here

Prijavite se na mailing listu Radničke borbe

Adresa e-pošte

Pogledajte grupu